Biologia i Geologia 2024-2025

Canvis curriculars en la Comunitat Valenciana

Per al curs 2024-2025 s'establixen una sèrie de canvis curriculars per a l'assignatura de Biologia i Geologia de 1r i 3r d'ESO.

Canvis curriculars Biologia i Geologia 1 ESO Comunitat Valenciana

Biologia i Geologia 1r ESO

S'establixen canvis curriculars en els blocs de sabers:

Metodologia de la ciència

Este bloc introduïx modificacions en les competències específiques 1, 2, 3 i 4 sobre la resolució de problemes científics, l'anàlisi de situacions problemàtiques reals, l'ús del coneixement científic com a instrument del pensament crític i la justificació de la validesa del model científic com a producte dinàmic.

Els éssers vius

Introduïx modificacions en la competència específica 7 per a actuar amb responsabilitat participant activament en la conservació de totes les formes de vida i del planeta sobre la base del coneixement dels sistemes biològics i geològics.

La Terra

Este bloc inclou les competències específiques 8 i 9 sobre l'ús del coneixement geològic bàsic sobre el funcionament del planeta Terra i sobre l'anàlisi  i la interpretació de les principals fites de la història del planeta.

Ecologia i sostenibilitat

Els canvis afecten les competències específiques 10 i 11 per a adoptar hàbits de comportament en l'activitat quotidiana responsables amb l'entorn i proposar solucions realistes basades en el coneixement científic.

Canvis curriculars Biologia i Geologia 3 ESO Comunitat Valenciana

Biologia i Geologia 3r ESO

En 3r s'introduïxen noves competències específiques en el següent bloc de sabers:

Cos humà i hàbits saludables

Inclou modificacions en les competències específiques 5 i 6, sobre hàbits de vida saludable basats en el coneixement del funcionament del propi cos i la identificació i acceptació de la sexualitat personal, a més del respecte a la varietat d'identitats de gènere i d'orientacions sexuals.

Materials

Descobreix tots els materials d'Operació Món per a Secundària

video-situaciones-aprendizaje

Situacions d'aprenentatge en Operació Món

En este vídeo compartim com es treballen les diferents situacions d'aprenentatge en diferents unitats d'Operació Món per a ESO i Batxillerat, mitjançant exemples.

Algunes claus d'Operació Món...

El proyecto educativo de Secundaria para la LOMLOE

punto_operacionmundo_1

Operació Món planteja l’adquisició gradual i integradora de les com­ petències. El seu desenvolupament afavoreix en l’alumnat la capacitat d’aprendre a gestionar les situa­ cions de la seva realitat quotidiana.

punto_operacionmundo_1 copia

L’alumnat juga un paper actiu en el projecte que va més enllà de l’àm­ bit escolar. S’implicarà en propos­ tes que contribueixin a transfor­ mar el seu entorn familiar, social, cultural i natural en benefici d’un món més sostenible en tots els àmbits.

punto_operacionmundo_1 copia 3

Un model orientat a l’acció en el qual s’integren diferents àrees de coneixement i s’hi potencien habili­ tats, destreses i actituds personals i col·laboratives, amb el resultat d’un aprenentatge contextualitzat.

punto_operacionmundo_1 copia 2

Un projecte que neix compromès amb el principi d’educació inclusiva i la creació d’unes condicions d’apre­ nentatge millors per a tot l’alumnat. Per a això, ofereix recursos per a un ensenyament personalitzat, estruc­ tures flexibles i mecanismes de re­ forç.

punto_operacionmundo_1 copia 4

Operació Món proposa un conjunt de mètodes, tècniques i estratègies que fomenten el treball en equip i que incentiven l’esperit crític. Una forma de treballar que prepara l’alumnat per a situacions de la vida real.